top of page

Immunerősítés természetesen

Sokan tudjátok már, hogy a Stúdióban Panarom illóolajokat használunk órákhoz és sokszor masszázshoz is. Az illóolajok természetes segítséget nyújthatnak akár lelki, akár testi problémák kezelésében. E mellett az alternatív terápiák használatát támogatjuk.

Lássunk 5 + 1 tippet a téli/tavaszi immunerősítésre!


Első sorban lássuk az illóolajokat:

  • A párologtatás mindig egy adu-ász. Egész nap mehet, segít enyhíteni a már meglévő megfázásos tüneteket és megelőzésben is segít. Párologtatóba olyan 100% tisztaságú illóolajat érdemes rakni, amelyben nincs keverve bázisolaj pl: immunarom, eucaly'mix. Nem keverékek közül pl: Eucaliptus citriodora/radiata, teafa, citrom héj.

  • Illóolajos inhalálást egyszerűen lehet végezni úgy, hogy a tenyérbe egy alap bázisolaj csepegtetése után (pl sárgabarackmag) az előzöleg felsorolt illóolajok közül csepegtetünk a tenyérbe pár cseppet és 8-10 mély légzéssel belélegezzük.

  • A jobb közérzetért egy illóolajos fürdőt is érdemes venni. Pl: erdei fenyő, eucaliptus radiata, pálmarózsa, orvosi levendula szuper kombinációk lehetnek immunerősítésre. Pár csepp egy nagy kanál tengerisóra vagy tejszínbe és mehet bele a vízbe. Itt jobb, ha az egész fürdőzés alatt/előtt csukva van az ajtó, hogy be is lélegezzük az illóolajokat.

Étkezés:

  • Érdemes még több gyümölcsöt és zöldséget fogyasztani a "betegeskedősebb" időszakokban. Egy gyümölcssaláta, feldobva citromlével, mézzel és egy kis pirított dióva/mandulával már kész desszert lesz.

  • A gyömbér szintén egy adu-ász, ha immunerősítésről van szó. Érdemes lereszelni, citromlével és mézzel enni egy-két kiskanálnyit/nap, ha már valami motoszkál bennünk. Személy szerint ezt meg szoktam spékelni még frissen facsart grapefruit és narancslével, homoktövis préslével.

  • Nem étkezés de fontos: SOK FOLYADÉK FOGYASZTÁSA (VÍZ)!


Vitaminok:

  • Vitamin válsztásnál, érdemes úgy kezdeni a boltban, hogy megfordítjuk a dobozt és átnézzük mennyi az annyi, abban a bizonyos kis vitaminban.

  • A napi (NRV) ajánlott mennyiséget pl C-vitamin esetén jóval túl lehet lépni. Érdemes tehát legalább 1000 mg-os C-vitaminokat nézegetni. Személy szerint GAL termékeket fogyasztok, ez legalább hazai is, és nagyon jók a hatóanyagaik.

  • D3 vitamint a téli időszakra szokták inkább kavasolni, DE ahol alapvetően kevesebbet is süt a nap, ott azért érdemes szedni legalább április végéig.


Alapvető gondolkozásmód:

  • A betegség tudat mellőzése. Sokszor saját magunkat húzhatjuk le azzal, ha előre leírjuk/bemeséljük magunknak, hogy tuti fix beteg leszek ezért vagy azért.. Én erre mindig azt szoktam mondani, hogy így biztosan...

  • Erre ellensúlyozva; pozitív gondolatok erősítése. Fontos tudatosítani, hogy amit eszel, teszel a testedért, arról azt is gondold, hogy hasznos és jót tesz.


Mozgás:

  • Egy 30 perces séta az erdőben/parkban már csodákra képes napi szinten.

  • Olyan mozgásforma a levegőn, amit szeretsz, szintén csodákra képes.

  • Ha már eljutottunk a megbetegedés szintjéig, érdemes akkor is kiülni legalább 15-20 percre a napfényre, vagy sétálni ennyi időt lassan, kényelmesen.

  • A mozgás mellett a pihenés is fontos. Az éjfél előtti alvás, ami legalább 7 óra, segít szervezetünk ellenálló képességét fenntartani.


+1 : az ölelés és az érintés ereje. Ne feledkezz meg arról, mennyi boldogsághormont termel a szervezet, amikor átölel valaki! Kutatások bizonyítják, hogy azok az emberek kiegyensúlyozottabbak és egészségesebbek testileg és lelkileg is, akik sokat nevetnek és naponta megölelnek valakit.



Ez az 5+1 tipp nem minősül sem orvosi, sem pedig aromaterápiás szaktanácsadásnak. Nem egyénre szabott, így csak annyit vegyél ki belőle, ami a Te életedbe beilleszthető.


Kérdés merült fel benned?

Keress bátran elérhetőségeink valamelyikén!

tel: + 36 20 431 0661


Csodás napot,

Mona

Comments


bottom of page