Csendülő - Bettika írása

Updated: Mar 5

Fontos nekem, hogy amikor valaki eljön hozzám jógázni érezze és tudja, hogy van saját szabadsága, tere és döntése. Szeretek felajánlani több lehetőséget, hogy addig menjen, ameddig az éppen aktuális állapota engedi, de fel szoktam hívni a figyelmet arra, hogy érdemes megnézni a határt, hogy ott mit tapasztal, mert lehet, hogy ott tud meg valami újat magáról. Milyennek tartod magad és milyen vagy valójában?  Ez a matracon kiderül. Ha már ott vagy a matracon, akkor mindig mindent beleadsz attól függetlenül, hogy hogy érzed magad aznap?  Vagy amikor hosszabban benne vagyunk egy deszkában és először megszólal a fejedben a hang, hogy “Ez nekem már sok, elfáradtam, elég volt.” rögtön meg is pihensz vagy veszel még egy mély levegőt és eggyel tovább lépsz a mentális határon túlra? Mindkettő teljesen természetes és rendben van.  Csak figyeld meg, hogy mi történik bent, miközben a fizikai testeddel dolgozol. Vajon hogyan reagálsz amikor kihívással találkozol és képes vagy-e meglelni az egyszerű mozdulatokban is a pillanat gyönyörűségét?  Azért szeretem a flow órákat, mert állandó áramlásban járjuk körbe adott esetben az egész matracot és ahogy a test mozdul, mozdul a lélek is. A légzéssel összehangoltan mozdulunk. A légzés indítja a mozgást. Az órákat igyekszem úgy összeállítani, hogy kezdő és haladó gyakorló is megtalálja benne kihívást. Időnként megállunk és csak megfigyeljük hogy vagyunk, változott-e valami az óra kezdete óta.  Minden órán van egy-egy ászana vagy ászanacsoport, amikre nagyobb figyelmet szánunk, alaposabban megnézzük, hogy kinek milyen abban lenni és hogyan tudja megtalálni például a saját lefelé néző kutyáját. De olyan is van, hogy elindulunk a légzésünk figyelésén át egy saját mozgásba és tobábbáramlunk egy konkrét ászanasorba. Gyakran összeállítok egy olyan lejátszási listát, ami a gyakorlást támogatja, de előfordul, hogy teljes csendben gyakorlunk.  Sokszor egy adott mentális fókusz mentén haladunk. Ilyenkor arra számíthatsz, hogy kapsz gondolatokat, inspirációt a témához kapcsolódóan, de te dönthetsz arról, hogy az ászana gyakorlás alatt ténylegesen gondolsz ezekre vagy csak hagyod, hogy az ászanák kifejtsék a hatásukat. Hamarosan részt vehetek egy trauma-tudatos jógaoktatói továbbképzésen, így még nagyobb biztonságban érezheted magad a jógaórákon.  Az óráimon jellemzően olyan instruálást kapsz, hogy milyen izomaktivitás szükséges ahhoz, hogy egy-egy ászanában biztonságosan tudj benne lenni. Ezért lehet, hogy néha egészen másképpen néznek majd ki egymás ászanái az órán, de ez teljesen rendben van.  Jelenleg minden csütörtökön 18 órakor várlak egy 75 perces hatha flow órára, ahol mindazt megtapasztalhatod, amit fentebb írtam, de februártól egy másik órával is várlak. Az ászanákon túl érdemes foglalkozni a jóga többi ágával is. Ezért úgy döntöttem, hogy ezután az óra után 19:30-kor várlak a Csendülő jógára. Ez a fantázianév azt sugallja, hogy a bemelegítés, és néhány könnyed, ellazulást támogató ászana után több időt szánunk a pránajámára (légzőgyakorlatok) és a meditációt előkészítő koncentrációs gyakorlatokra is. 


Kérdés merült fel benned?

Keress minket elérhetőségeink valamelyikén:

inverzyoga@gmail.com

+ 36 20 431 0661