5 perc Meditáció a mindennapokban

Munka, gyerekek, rohanás egyik helyről a másikra. Teljesítménykényszer, kattogás, hajnalba nyúló forgolódás alvás helyett.

Ismerős gondolatok? - nem vagy velük egyedül! Közhely, vagy sem, de rohanó világunk mindehhez csak hozzátesz. Természetesen nem pozitív irányba.

Szerencsére, amennyire felgyorsult a világ, annyival több lehetőségünk van arra, hogy lelassuljunk. Ilyen lelassulási forma a jóga is. A jógával együtt pedig a meditáció.

A meditáció lényege alapvetően az elme elcsendesítése. Gondolataink, érzelmeink szüneteltetése.

Ram Dass, amerikai spirituális tanító forradalmasította az itt és most gondolatát Be Here Now! - című könyvével. Dass világított rá arra, hogy sose vagyunk jelen az itt és most-ban igazán. Aggódunk a jövőn, agyalunk azon, mi legyen holnap, miközben elégedetlenek vagyunk a múlttal.

A meditáció arra tud megtanítani, hogyan váljunk gondolataink és érzelmeink megfigyelőjévé.


Íme 5 apró lépés/segítség, otthoni meditációdhoz:

  1. Keress egy csendes, nyugodt helyet. Bizonyosodj meg arról, hogy az elkövetkező percekben nem zavar meg senki. Halkítsd le, vagy kapcsold ki a telefonodat. Érdemes viszont beállítanod egy stoppert, hogy ténylegesen legalább 5 percet meditálj.

  2. Gyújts gyertyát, használj füstölőt, ha van. Próbálj egy meghitt, kellemes illatú helyet teremteni.

  3. Kényelmes keresztezett lábú ülésben, vagy fekvésben helyezkedj el. Bátran használj hengerpárnát, plédet. Fekvésben érdemes a térdhajlatok alá becsúsztatni a hengerpárnát.

  4. Ha kényelmesen elhelyezkedtél, csukd be szemeidet. Lassan kezdj el légzésedre fókuszálni. Nem kell tenned semmit, csak figyeld meg légzésed, ahogy belégzésből kilégzés lesz, kilégzésből belégzés.

  5. Ha elkalandoznál, tereld vissza figyelmed légzésedre. Újra figyeld a levegő áramlását. Figyeld a jelen pillanatot, ahogy belégzésől kilégzés lesz, kilégzésből újra belégzés.

Nem tudod elrontani, gyakorolj úgy, ahogy neked jól esik.

Nem kell minden nap, haladj saját ritmusodban! Figyeld meg magad, mikor esik jól, mikor alkalmasak hozzá a körülmények.


Ha vezetett meditációra, légzéstechnikára lenne szükséged: csütörtök este 19:30-kor Bettika órájához tudsz csatlakozni.


Ha bármilyen kérdés felmerülne benned, keress Minket bátran!

inverzyoga@gmail.com

+ 36 20 431 0661